Anja-Tuulikki Huoviselle museoneuvoksen arvonimi

Anja-Tuulikki Huovinen (keskellä) otti vastaan onnittelut museoneuvoksen arvonimestä Suomen museoliiton puheenjohtaja Pirjo Ala-Kapeelta (vasemmalla) ja pääsihteeri Kimmo Levältä. Kuva: Janne Saavalainen/SML

Tasavallan presidentti on myöntänyt 2.12.2011 museoneuvoksen arvonimen Suomen museoliiton entiselle pääsihteerille Anja-Tuulikki Huoviselle. Kunnianosoitusta juhlistettiin Museoliiton jouluvastaanotolla Postimuseossa 8.12.2011.

Anja-Tuulikki Huovinen toimi Suomen museoliiton palveluksessa liki 40 vuotta, pääsihteerinä vuodesta 1984 lähtien. Eläkkeelle hän jäi kyseisestä tehtävästä lokakuussa 2011.

Huovinen on merkittävästi vaikuttanut suomalaisten museoiden kehittämis- ja edunvalvontatyöhön. Museoneuvos Huovinen on edistänyt eri kulttuurialojen yhteistyötä ja kansainvälisiä suhteita. Hän on toiminut asiantuntijana opetus- ja kulttuuriministeriön työryhmissä, kansainvälisissä järjestöissä ja useissa kulttuuritoimen organisaatioissa. Hän on edistänyt museoiden ja koulujen välistä kanssakäymistä, perehtynyt tekijänoikeuskysymyksiin ja toiminut koko kulttuuritoimen taloudellisten edellytysten turvaamiseksi.

Suomen museoliitto 9.12.2011

Siirry sivun alkuun