Hae sivustolta
JÄSENILLE

Amanuenssi Särestöniemi-museoon

Kittilän Kaukosen kylän kupeessa sijaitseva Särestöniemi-museo vaalii Reidar Särestöniemen (1925–1981) elämäntyötä. Museo pitää esillä taiteilijan teoksia näyttelyissä, huolehtii museon kokoelmista ja ylläpitää taiteilijan elinympäristöä, johon kuuluvat Vanha Särestö, Galleria ja Ateljee-asuinrakennus. Museolla on asiakaspalvelua varten erillinen rakennus, josta löytyvät kahvila, toimistotilat ja muut museon toiminnan kannalta tarpeelliset tilat. Särestöniemi-museota ylläpitää Kauko Sorjosen Säätiö.

Särestöniemi-museo hakee amanuenssia toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen 1.10.2019 alkaen tai sopimuksen mukaan.

Amanuenssin tehtäviin kuuluvat Särestöniemi-museon kokoelmien hoitoon liittyvät museaaliset työtehtävät, näyttely- ja tapahtumatoiminnan suunnittelu ja järjestely, opastukset ja työpajojen ohjaukset ja muu museopedagoginen työ, markkinointi ja viestintätehtävät ja museon sosiaalisen median kanavien sisällön tuotanto. Lisäksi työnkuva sisältää asiakaspalvelutehtäviä, kuten lipunmyyntiä, kahvila- ja museokaupan hoitoa ja muita museonjohtajan määrittelemiä tehtäviä.

Valittavalta edellytetään ylempää soveltuvaa korkeakoulututkintoa. Lisäksi vaaditaan museologian perusopintoja ja museoalan työkokemusta. Hakijalle katsotaan eduksi, mikäli hakijalla on taidehistorian, pohjoisen kulttuurin ja historian opintoja tai perehtyneisyyttä alueen historiaan.
Haemme työhön sitoutunutta, yhteistyökykyistä ja idearikasta henkilöä, joka pystyy itsenäiseen työskentelyyn pienessä työyhteisössä, eikä hätkähdä välillä haastavia luonnonolosuhteita.

Työssä on 4 kk koeaika.
Hakuaika päättyy 31.7.2019 klo 12:00.
Hakemukset osoitetaan sähköpostilla:
Tai postitse osoitteeseen:
Särestöniemi-museo
Särestöntie 880
99110 Kaukonen

Lisätietoja:
Museonjohtaja Anne Koskamo
puh. 040 136 1112

Tai museonjohtaja (sijainen 30.9.2019 saakka) Tuija Alariesto puh. 040 53 61 082

Suomen museoliitto 29.4.2019