Hae sivustolta
JÄSENILLE

Museomestari Visavuoren museosäätiön museoihin

Visavuoren museosäätiön museoihin kuuluvat Visavuoren museo ja Myllysaaren museo Valkeakoskella. Visavuoren museo esittelee kuvanveistäjä Emil Wikströmin elämää ja tuotantoa koti- ja ateljeemuseossa sekä pilapiirtäjä Kari Suomalaisen tuotantoa erillisessä näyttelyrakennuksessa Kari-paviljongissa. Visavuoren museoalue on rakennuksineen kulttuurihistoriallisesti erittäin arvokas miljöö. Myllysaaren museo toimii vanhassa tehdaskiinteistössä Valkeakosken keskustassa ja sen tehtävä on Valkeakosken seudun historian tallentaminen. Lisäksi säätiö hoitaa Valkeakosken kaupungin omistuksessa olevaa Kauppilanmäen museoaluetta ostosopimuksella.

Visavuoren museosäätiö hakee museomestaria vakituiseen työsuhteeseen 15.7.2019 alkaen tai sopimuksen mukaan. Museomestarin tehtävään kuuluu näyttelyiden suunnitteluun ja rakentamiseen, kokoelmien hoitoon, kiinteistönhuoltoon ja hankintoihin liittyviä tehtäviä. Museosäätiön omistamien vanhojen, arvokkaiden kiinteistöjen vuoksi kiinteistönhuoltoon liittyvät asiat korostuvat: museorakennukset ovat osa museon kokoelmia. Lisäksi museomestari osallistuu Visavuoren museosäätiön museoiden yleisötyön toteuttamiseen ja toiminnan kehittämiseen yhdessä museon muiden työntekijöiden kanssa.

Edellytämme hakijoilta tehtävään soveltuvaa koulutusta, oman ammattialan työkokemusta, organisointikykyä, hyviä vuorovaikutustaitoja, yhteistyö- ja paineensietokykyä sekä suomen ja englannin kielen taitoa. Tehtävän hoitamisessa on hyötyä museoalan työkokemuksesta, museomestarin koulutuksesta, näyttelyiden rakentamiseen, näyttelytekniikkaan ja kokoelmatyöhön liittyvästä osaamisesta, taide- ja kulttuurihistorian tuntemuksesta sekä ajokortista (B). Eniten arvostamme tarmokkuutta ja tervettä järkeä.

Työaika on 38,45 tuntia viikossa. Palkkaus on KVTES-/AVAINTES-työehtosopimuksen mukainen.
Työsuhde alkaa 15.7.2019 tai sopimuksen mukaan. Tehtävässä on 6 kuukauden koeaika.

Hakemukset ansioluetteloineen toimitetaan 31.3.2019 klo 21.00 mennessä osoitteeseen sähköpostitse osoitteeseen juha.myllyla@valkeakoski.fi

Osa hakijoista kutsutaan haastatteluun huhtikuun 2019 aikana.

Lisätietoa tehtävästä antaa Visavuoren museosäätiön toiminnanjohtaja Juha Myllylä, puh: 040 5399561 tai sähköposti: juha.myllyla@valkeakoski.fi.

Suomen museoliitto 18.2.2019