Museoliitto

14.2.2024

Sopimusoikeuden ja tekijänoikeuslainperusteet museoille -koulutukset

Sopimusoikeuden perusteet museoille ja Tekijänoikeuslain perusteet museoille -koulutuksissa käsitellään museoiden näkökulmasta olennaisia sopimusoikeuden ja tekijänoikeuslain perusteita. Kouluttajana toimii Museoliitto-konsernin lakimies Veli-Markus Tapio. Koulutuksiin voi osallistua etänä tai paikan päällä Museoliiton toimistossa Helsingissä.

Aika

9.4.2024 klo 9–12 ja 23.4.2024 klo 9–12

Koulutuksen muoto

Hybridi

Sopimusoikeuden perusteet museoille 9.4.2024 klo 9-12

Kuka voi sopia, miten voi sopia, mistä voi sopia ja mistä ei, kuinka välttää yleisimmät sudenkuopat? Koulutuksessa käydään läpi sopimusoikeuden periaatteita ja käytäntöjä. Tarkoituksena on tarjota museoille työkaluja oma-aloitteellisuuteen ja riskienhallintaan erilaisissa yhteistyöhankkeissa.

Viimeinen ilmoittautumispäivä on 2.4.2024.
Ilmoittautuminen: Sopimusoikeuden perusteet museoille

Tekijänoikeuslain perusteet museoille 23.4.2024 klo 9-12

Moni puhuu tekijänoikeudesta. Mutta mistä onkaan kysymys, kun tekijänoikeudesta puhutaan? Seuraako jollekin kuuluvasta oikeudesta museolle maksuvelvollisuus? Knoppologian sijaan koulutuksessa lähdetään liikkeelle tekijänoikeuslain rakenteesta ja periaatteista.

Viimeinen ilmoittautumispäivä on 16.4.2024.  Ilmoittautuminen: Tekijänoikeuslain perusteet museoille

Lisätiedot:
Koulutus- ja kehittämisasiantuntija Pauliina Kinanen