Hae sivustolta
MUSEOIDEN KEHITTÄMINEN

Opi museossa -viikko

Museoiden rooli oppimispaikkoina, koulujen vierailukohteina ja yhteistyökumppaneina sekä monenlaisten muiden kehittävien harrastusten ja ajanviettojen kohteena on viime vuosina korostunut entisestään. Opi museossa -viikko 1.–4.10.2019 nostaa esiin museoiden pedagogisen roolin.

Valtakunnallista koululaisten ja opiskelijoiden Opi museossa -viikkoa vietetään tutustumalla museoihin oppimispaikkoina. Viikon aikana koululaisille ja opiskelijoille suunnattua ohjelmaa järjestetään kymmenissä museossa ja useisiin museoihin on vapaa pääsy. Myös museot voivat jalkautua kouluihin ja tuottaa erilaisen oppitunnin tai päivän museosisältöjen parissa.

Viikon ohjelmaa suunnitellessa kannattaa tutustua Opimuseossa.fi-sivuston Vinkkejä Opi museossa -viikon viettoon -sivuun.

Ilmoittautuminen Opi museossa -viikolle

Opi museossa -viikolle ilmoittaudutaan Museot.fi-sivuston näyttelykalenterin päivitystunnuksilla samalla tavalla kuin Museoviikolle. Valitse kohta "uusi tapahtuma", täytä tiedot ja laita rasti kohtaan "Opi museossa". Jos olet unohtanut Näyttelykalenterin käyttäjätunnuksen tai salasanan, uudet tunnukset voi pyytää Eeva-Liisa Taivassalolta.

Museoiden ohjelmat päivittyvät Opi museossa -tapahtumakalenteriin

Ilmoita tapahtumat 23.9. mennessä

Museoliitto tiedottaa medialle Opi museossa -viikon tapahtumista noin viikkoa ennen tapahtuman alkua. Kannattaa siis ilmoittaa tapahtumat kalenteriin 23.9.2019 mennessä. Nostamme tapahtumia myös sosiaalisessa mediassa.

Kannattaa nostaa ohjelmaa myös sosiaalisessa mediassa #opimuseossa

Julisteet ja bannerit 2018

Tästä alta löydätte Opi museossa -viikon vuoden 2018 julisteet ja bannerit. Materiaalit päivitään keväällä 2019.

projektisuunnittelija Eeva-Liisa Taivassalo
eeva-liisa.taivassalo(a)museoliitto.fi