JÄSENILLE

Kuntavaalit 2021

Museoliitto on tuottanut kuntavaaleja 2021 varten materiaaleja museoiden käyttöön. Esitettä ja graafista ilmettä voi käyttää myös vaalien jälkeen, kun museoiden toiminnasta kerrotaan uusille kuntapäättäjille.

Suomen museoliitto on määritellyt museoiden menestystekijät, joita tuodaan esiin kuntavaalien 2021 lähestyessä. Museoliitto toivoo museoiden pitävän teemoja esillä myös omilla paikkakunnillaan. Museoliiton oma vaikuttamistyö keskittyy pääosin valtakunnalliseen tasoon.

Esite: Vahvistetaan yhdessä museoiden ja kuntien vetovoimaa

Museoliitto on tuottanut omaan ja museoiden käyttöön esitteen, jossa kerrotaan museoalan yhteiset viisi kuntavaalitavoitetta sekä kerrotaan museoiden avainlukuja kunta-alan näkökulmasta.

Esitettä voi tulostaa itse tai välittää esimerkiksi sähköpostin liitetiedostota. Voit myös tilata valmiiksi painettuja esitteitä museon käyttöön 28.2.2021 mennessä. Toimitamme tilauksen maaliskuun aikana. Tilauksen voi tehdä tästä linkistä. Ilmoita tilauksen yhteydessä, kuinka monta esitettä tarvitset.

Some-materiaalit

Kevään 2021 kuntavaalikampanjat käydään poikkeuksellisesti pääosin verkossa koronatilanteen takia. Siksi digitaalinen näkyvyys kannattaa tänä vuonna erityisen paljon.

Sosiaalisessa mediassa käytettäviin materiaaleihin voit muokata tekstit oman museon tarpeiden mukaan kuvankäsittelyohjelmalla. Fonttina voi käyttää esimerkiksi Calibria. Halutessasi voit käyttää pohjana valmista PhotoShop-tiedostoa, jonka voi ladata alta olevasta listasta.

Museoliitto käyttää seuraavia aihetunnisteita: #kuntavaalit #museot #vetovoimaisetmuseot #museoliitto
Museot voivat halutessaan käyttää samoja tunnisteita tai muokata omaan käyttöön paremmin sopivat tunnisteet.

Viestintäpäällikkö Tuuli Rajavuori
tuuli.rajavuori@museoliitto.fi