Zoom-ohjeet

Käytämme webinaari-muotoisissa koulutuksissamme Zoomia. Ilmoittauduttuasi koulutukseen, saat osallistumislinkin Zoomiin viimeistään koulutusta edeltävänä päivänä.

Suosittelemme Zoom-sovelluksen lataamista. Varsinaiseen kokoukseen pääset klikkaamalla saamastasi osallistumislinkistä. Linkistä avautuu selainikkuna, jonka jälkeen pääset avaamaan kokouksen sen avulla klikkaamalla Open Zoom. Jos et ole ladannut sovellusta etukäteen, tarjoaa selain sovelluksen lataamista.

Zoom-kokoukseen on mahdollista osallistua myös selaimella ilman Zoom-sovellusta. Huomaa kuitenkin, että selainpohjainen Zoom on toiminnallisuuksiltaan rajoitetumpi, ja toimii parhaiten Google Chrome-selaimella. Käytä selaimen viimeisintä versiota. Voit myös ladata Google Chrome-selaimeesi Google Chrome Zoom Extension lisäosan, joka mahdollistaa joitakin toiminnallisuuksia, kuten Breakout-ryhmiin osallistumisen ja Gallery view´n myös selaimella osallistuttaessa.

Pääset osallistumaan selaimella klikkaamalla sinulle lähetettyä osallistumislinkkiä ja avaamalla avautuvan ikkunan alalaidassa olevaa Join from your browser -linkkiä. Sen jälkeen hyväksy käyttöehdot ja kirjoita koko nimesi osallistujanimeksi kokoukseen ja klikkaa Join. Mikäli olet kirjautunut Zoom-käyttäjä, nimeä ei tarvitse erikseen määrittää.

Kokoushuoneessa voit säätää mikrofoniasi ja videokuvaasi vasemman alalaidan painikkeista. Esitysten aikana mikrofonit ja kamerat pidetään lähtökohtaisesti pois päältä, ellei kouluttaja ole muutoin ohjeistanut.

Siirry sivun alkuun