MUSEO-LEHTI

Jäsenmuseoiden työntekijöiden digilehden lukuoikeus

MUSEO 4/2021, teema maailmalla.

Museoliiton jäsenmuseon työntekijät voivat lukea MUSEO-lehden digitaalisena näköislehtenä Lehtiluukku.fi-palvelussa. Digilehti korvaa jäsenetuna lähetetyn paperilehden. Digitaalinen lehti on kätevästi luettavissa tietokoneilla, tableteilla ja älypuhelimilla.

MUSEO-lehden uusimman lehden lisäksi kaikki Lehtiluukun arkistossa olevat MUSEO-lehdet ovat myös luettavissa numerosta 2/2017 alkaen. Palvelussa on myös hakutoiminto, jonka avulla voi hakea tietoa arkistossa olevien lehtien sisällöistä (henkilöitä, museoita, teemoja jne.). Haku kertoo lehden numeron ja sivun, jossa tietoa haetusta aiheesta on.

Lehteä pääset lukemaan henkilökohtaisella tilaajatunnuksella, jonka voit pyytää järjestökoordinaattori Heta Hedmanilta. Yhteystiedot alla. Tilaajatunnukset on lähetetty sähköpostilla kaikille jäsenmuseoiden työntekijöille toukokuussa 2020.

Kun sinulla on tilaajatunnus, aktivoi se Lehtiluukku.fi-palvelussa luomalla henkilökohtainen käyttäjätili.

Toimi seuraavasti:

1. Mene sivulle https://www.lehtiluukku.fi/lehdet/museo/
2. Valitse "Aktivoi tilaajatunnus"
3. Kirjoita saamasi tilaajatunnus ja aktivoi tilisi
4. Luo itsellesi käyttäjätunnus ja salasana.
Käyttäjätunnuksena tulee käyttää sähköpostiosoitetta. Salasana tulee sähköpostiisi, kun olet luonut käyttäjätunnuksen.

Henkilökohtainen tili on aktiivinen niin kauan kuin työntekijä on minkä tahansa Suomen museoliiton jäsenmuseon palveluksessa.

Lisätietoa Museo-lehden digilehden lukuoikeuksista ja tilaajatunnuksista saat sähköpostilla järjestökoordinaattori Heta Hedmanilta heta.hedman(a)museoliitto.fi.