Museoviikko

Museoviikkoa vietetään 18.5.-24.5.2020 teemalla Monimuotoinen museo.

Museoviikko on museoiden yhteinen yleisökampanjoinnin viikko ja hyvä kanava alueelliseen yhteistyöhön muiden kulttuuritoimijoiden kanssa. Viikon tapahtumia voivat olla esimerkiksi näyttelyt, opastukset, kesänäyttelyiden avautumiset, luentotilaisuudet, esitelmät ja työpajat.

Maanantaina 18.5.2020 vietettävä kansainvälinen museopäivä aloittaa kansainvälisen museoviikon. Museopäivän teema on vuonna 2020 Museums for Equality: Diversity and Inclusion 2020. Museoliitto kannustaa mahdollisimman monia museoita pitämään ovet avoinna yleisölle maanantaina 18.5.2020 kansainvälisen museopäivän merkeissä. Päivän ohjelmaa voi suunnitella esimerkiksi museomaanantain merkeissä.

Museoviikon tapahtumat kootaan Museoviikko.fi-tapahtumakalenteriin. Kalenteria päivitetään museot.fi-näyttelykalenterin tunnuksilla. Valitse päivitystyökalusta "lisää uusi tapahtuma", ilmoita tapahtuman päivämäärä ja ajankohta, laita ruksi kohtaan "osa museoviikon ohjelmaa" ja tallenna.

Museoliitto tiedottaa Museoviikon tapahtumista kootusti medialle noin viikkoa ennen tapahtumaviikkoa ja nostaa tapahtumia sosiaalisessa mediassa toukokuussa. Museoviikko toteutetaan yhdessä Museokortin kanssa ja Museoviikon tapahtumat näkyvät myös Museokortin viestinnässä.

Projektisuunnittelija Eeva-Liisa Taivassalo
eeva-liisa.taivassalo@museoliitto.fi

Museoviikon bannereita ja julisteita suomeksi ja ruotsiksi voi ladata seuraavien linkkien takaa

Museoviikko-2020-juliste-1-ruotsi.jpg