Museoalan johtajakoulutusohjelma 7

Suomen museoliitto ja Management Institute of Finland MIF Oy ovat yhteistyössä räätälöineet museoalalle oman johtajakoulutusohjelman vastaamaan nykyisiin ja tulevaisuuden haasteisiin.

Keskitymme koulutuksessa oman johtajuuden kehittämiseen ja toiminnan strategiseen johtamiseen. Tarjoamme käyttöön toiminnan suunnittelun, analysoinnin ja johtamisen työvälineitä. Syvennymme museoalan kehittämistarpeisiin ja osallistuja kehittää ohjelman aikana oman vastuualueensa prosesseja ja käytäntöjä. Lisäksi coaching-prosessin avulla edistetään suunnitelmallisen johtamisen toimintatapaa.

Museoalan johtamiskoulutus on tarkoitettu
Museoalan johtajille ja esimiestehtävissä työskenteleville sekä näihin tehtäviin siirtyville tai aikoville asiantuntijoille.

Museoalan johtajakoulutuksen hyödyt

Osallistujana saat

• palautteen johtamistyöstäsi
  • koulutusta talouden tunnuslukuihin ja kannattavuuden kehittämiseen, budjetointiin
  • lisää työvälineitä ja menetelmiä henkilöstöjohtamiseen ja prosessien kehittämiseen
  • keinoja asiakkuus- ja markkinointiosaamisen kehittämiseen
  • henkilökohtaista sparrausta johtajana kehittymiseen
  • suorittaa Opetushallituksen virallisen tutkinnon, Johtamisen ja yritysjohtamisen   erikoisammattitutkinnon
  • hyödyn kahdesta coaching-prosessista
  • mahdollisuuden verkostoitua ja jakaa kokemuksia museoalan ammattilaisten kanssa.

Ohjelman toteutus
Ohjelma sisältää 12 valmennuspäivää sekä erillisen Coaching-prosessin, 2 yhteistä päivää sekä räätälöidyt yksilöohjaukset koulutusohjelman rinnalla. Osa valmennuspäivistä järjestetään yhdessä Museoalan esimieskoulutusohjelman 2 kanssa. Katso koulutusohjelman esite tästä.

Tutkintoon johtava koulutus ja tutkinnon suorittaminen toteutetaan oppisopimuksella, koulutus 12 pv on osallistujalle maksuton. Huom. Oppisopimuspaikka vahvistetaan erikseen ilmoittautumisen jälkeen, paikkoja on rajoitetusti saatavilla. MIF auttaa oppisopimuspaikkojen järjestämisessä.

Coaching-prosessi laskutetaan Suomen museoliiton kautta.

Coaching
Intensiivisen Coaching-prosessin avulla aktivoidaan tavoitteellista johtamisen kehittymistä.
 Coaching-prosessi laskutetaan osallistujilta kahdessa erässä, 2 x 1 000 € + alv 24 %.

Aika ja paikka
Avausjakso on 16.–17.3.2020. Avausjakso toteutetaan MIFin koulutuskampuksella Helsin­gissä, Mannerheimintie 15, Helsinki.
Koulutusohjelman kesto 16.3.2020–12.3.2021.

Uutta: ryhmän yhteisestä toiveesta voimme järjestää koulutuspäiviä vaihdellen myös muualla Suomessa.

Hae koulutukseen tästä.

Paikat täytetään hakujärjestyksessä.