KOULUTUS

Lähiesimiestyön ammattitutkinto - Museoalan esimieskoulutusohjelma 2

Suomen museoliitto ja Management Institute of Finland, MIF ovat räätälöineet museoalalle uuden lähiesimieskoulutusohjelman vastaamaan alan nykyisiin ja tulevaisuuden haasteisiin.

Oletko uusi esimiestehtävissä? Vedätkö tiimiä vai toimitko osaston tai palveluyksikön lähiesimiehenä? Haluatko saada esimiestyöstä perusteellisen kokonaiskuvan?

Kehitä itseäsi esimiestehtäviin ja suorita Lähiesimiestyön ammattitutkinto, joka perustuu Opetushallituksen hyväksymiin tutkinnon perusteisiin.

Kenelle?

Koulutusohjelma sopii museoalan uusille esimiehille, tiimin ja työryhmän vetäjille, osaston tai palveluyksikön lähiesimiehille, työnjohtotehtävissä toimiville, projektipäälliköille sekä tehtäviin siirtyville tai aikoville asiantuntijoille.

Hyödyt

Osallistujana saat
• monipuolisen valmennuskokonaisuuden lähiesimiestyön osa-alueista
• analyysin vuorovaikutustaidoistasi
• työvälineitä ja osaamista taloudellisen ajattelun kehittämiseen
• näkökulmia henkilöstöjohtamiseen
• keinoja viestintätaitojen parantamiseen
• yksilöllisen opiskeluprosessin, jossa huomioidaan erilaiset osaamis- ja kehittymistarpeet
• yksilöllistä ohjausta ohjelman aikana
• mahdollisuuden verkostoitua alasi ammattilaisten kanssa ja jakaa kokemuksia ryhmässä
• mahdollisuuden suorittaa Opetushallituksen virallisen tutkinnon.

Oppimismenetelmät ja -materiaalit

Hyödynnämme monipuolisia menetelmiä osana vuorovaikutteista oppimista.
• pienryhmäsimulaatiot ja -harjoitukset
• ennakkotehtävät
• analyysit
• sähköinen oppimisympäristö

Ohjelman toteutus ja hinta

Koulutuksen järjestää Management Institute of Finland MIF Oy yhteistyössä Suomen museoliiton kanssa. Ohjelma sisältää 12 valmennuspäivää sekä erillisen Coaching -prosessin, 2 yhteistä päivää sekä räätälöidyt yksilöohjaukset koulutusohjelman rinnalla. Osa valmennuspäivistä järjestetään yhdessä Museoalan johtajakoulutusohjelma 7 kanssa.

Tutkinto-ohjelma
Lähiesimiestyön ammattitutkintoon johtava valmennusohjelma on oppisopimusopiskelijalle maksuton. MIF auttaa oppisopimuspaikkojen järjestämisessä.

Coaching
Kehittämisohjelma käynnistetään erillisellä Coaching-oppimisprosessilla, sisältäen yhden päivän ennen koulutusohjelman alkua ja toinen päivä koulutusohjelman loputtua, sekä räätälöidyt yksilöohjaukset. Coachingin avulla avulla valmennettavat inspiroituvat hyödyntämään koko potentiaaliaan ja löytämään ratkaisut ja toimintatavat tavoitteiden saavuttamiseksi sekä suorituskyvyn maksimoimiseksi, kuitenkin omaa hyvinvointia kunnioittaen. Reflektoimme osaamisemme kehittymistä ja laadimme jatkosuunnitelmat oman työn kehittämiseksi.

Coaching-prosessin hinta on 2 x 790€ + alv 24%. Coaching-prosessi laskutetaan Suomen museoliiton kautta.

Aikataulu

Koulutusohjelman kesto 16.3.2020-12.3.2021.

Avausjakso on 16.-17.3.2020. Avausjakso toteutetaan MIF:n koulutuskampuksella Helsin­gissä, Mannerheimintie 15, Helsinki.

Uutta: ryhmän yhteisestä toiveesta voimme järjestää koulutuspäiviä vaihdellen myös muualla Suomessa.

Hakuaika ja lisätiedot

Hakuaika 21.1.2020-9.3.2020. Paikat täytetään hakujärjestyksessä.

Hae koulutukseen tästä.

Lisätietoja: