Hae sivustolta
TIEDOTTEET

Museo-lehden vuoden 2020 numeroiden ilmoitusmyynti on nyt käynnissä
Museoasiakkaille suunnattun Museo-lehden ilmoitusmyynti on nyt käynnissä. Varmista museonne näkyvyys lehdessä.

Museoliiton ansiomitalihaku on auki
Suomen museoliiton ansiomitalit jaetaan Valtakunnallisilla museopäivillä Museopalkintogaalassa 14.5.2020 Espoossa. Mitalihakemus on tehtävä viimeistään 31.3.2020.

Näyttelypalkkiokokeilu päättyy – Suomen Taiteilijaseura, Suomen museoliitto ja Ornamo esittävät mallin vakiinnuttamista vaikuttavuusarvioinnin jälkeen
Opetus- ja kulttuuriministeriön kolmivuotisen näyttelypalkkiokokeilun viimeiset avustuspäätökset julkistettiin loppuvuodesta. Rahoituksen ansiosta noin kaksi kolmasosaa suomalaisista taidemuseoista maksaa taiteilijoille korvauksen näyttelyn pitämisestä. Museoita edustava Suomen museoliitto sekä visuaalisen alan järjestöt Suomen Taiteilijaseura ja Ornamo toivovat, että onnistuneen kokeilun seurauksena näyttelypalkkiomalli vakiinnutetaan. Tämä edellyttäisi lisärahoitusta museoille.

Museoliiton koulutuskalenteri 2020 on julkaistu
Vuonna 2020 Museoliitto tuottaa yli 20 koulutustapahtumaa, joiden teemat käsittelevät monipuolisesti museotyön eri osa-alueita. Tavoitteena on tarjota museoalan toimijoille mahdollisuus osaamisensa päivittämiseen, laajentamiseen ja syventämiseen laadukkaan ja vaikuttavan koulutuksen avulla.

Ilmoita museosi mahdollinen nimenmuutos Museoliittoon
Onko museosi nimi muuttunut tai muuttumassa?