Museoliitto

Digimuseo.fi – Nauti museoiden sisällöistä missä ja milloin vain

Digimuseo.fi on museoille suunniteltu digitaalinen alusta, jossa julkaistaan ja ylläpidetään museoiden tuottamia digitaalisia näyttelyitä. Palvelun kautta näyttelyihin voidaan myydä myös virtuaalisia opastuksia ja muita yleisöpalveluita. Yksi yhteinen palvelu auttaa kuluttajia löytämään museoiden sisällöt ja parantaa niiden saavutettavuutta.

Digimuseota kehitetään yhteistyössä museoiden kanssa

Meillä on valmis prosessi sisällöntuotantoon. Tarjoamme museoille yhteistyökumppaneita digitaalisiin tuotantoihin ja jaamme tietoa museoverkostolle digitaalisessa ympäristössä tehdyistä kokeiluista, tuotteistuksista ja hyvistä käytännöistä. Museot voivat liittyä Digimuseoon ilman aiempaa kokemusta digitaalisista näyttelysisällöistä tai tuoda palveluun täysin valmiita digitaalisia näyttelyitä. Alustamme taipuu moneen tarpeeseen.Kuuntelemme aktiivisesti museoiden toiveita ja olemme avoimia uusille yhteistyöehdotuksille ja ratkaisuille. Kehitetään yhdessä juuri teidän museollenne sopivia sisältöjä!

Sisäänkäynti kotisohvallasi

Lupaamme palvelun käyttäjille vaivattoman sisäänpääsyn museonne digitaalisiin sisältöihin. Palvelun tarjonta kasvaa koko ajan ja sen kautta kuka tahansa voi tutustua kotimaiseen nykytaiteeseen ja taideklassikoihin, tehdä aikamatkan vuoden 1827 Turkuun, syventyä museoiden erikoisuuksiin tai yllättyä muun muassa viehättävissä kotimuseoissa. Digimuseossa koet virtuaalisia museoelämyksiä kätevästi missä ja milloin vain. Olitpa Helsingissä, Oulussa tai Inarissa, Digimuseon näyttelyt ovat aina ulottuvillasi.

Digimuseo.fi on osa Suomen museoliittoa

Digimuseon palveluliiketoiminnasta ja kehittämisestä vastaa yhteiskunnallinen yritys Yhteinen Perintö Oy. Yrityksen omistajia ovat FMA Creations Oy ja John Nurmisen Säätiö.

Anne Mäkijärvi, liiketoimintapäällikkö

anne.makijarvi@digimuseo.fi, 040 553 5835