Yhteinen perintö

Itsenäisyyden juhlavuoden ohjelmakausi on päättynyt. Kiitos kaikille museoille osallistumisesta juhlavuoden ohjelman toteuttamiseen!

Hankkeen kuvaus

Yhteinen perintö -hanke on museoalan yhteisesti toteutettava osa itsenäisyyden juhlavuoden ohjelmaa, johon museoiden toivotaan osallistuvan laajasti. Hanke toteutetaan vuosina 2016-2017 ja sen tavoitteena on yhdessä museoiden kanssa aktivoida yleisöjä juhlavuoden viettoon sekä lisätä tietoa ja ymmärrystä Suomen itsenäisyyden ajasta. Yhteinen perintö -hanke pyrkii viestimään museoiden juhlavuoden ohjelmasta positiivisesti ja tavalla, joka herättää kiinnostusta sukupuolesta, taustasta, iästä tai asuinpaikasta riippumatta.

Viestinnän pääkanavana toimii Museo100.fi-verkkosivusto, jolla julkaistaan museoiden toteuttamat itsenäisyyden juhlavuoden ohjelmatiedot (näyttely- ja tapahtumakalenteri) sekä kampanjat.

Museoille tiedotetaan Yhteinen perintö -hankkeen etenemisestä mm. hankkeen Facebook-ryhmässä sekä museopostilistalla.

Lisätietoja:
Kimmo Levä, pääsihteeri
kimmo.leva(a)museoliitto.fi

Janne Tielinen, projektisuunnittelija
janne.tielinen(a)museoliitto.fi

Yhteinen perintö -hankkeen ohjausryhmä:

Juhani Kostet, Museovirasto, pj
Elina Anttila, Kansallismuseo
Timo Huusko, Kansallisgalleria, Ateneum
Leevi Haapala, Kansallisgalleria, Kiasma
Kalle Kallio, Työväenmuseo Werstas
Johanna Lehto-Vantera, Aboa Vetus & Ars Nova -museo
Kimmo Levä, Suomen museoliitto
Juhani Ruohonen, Satakunnan museo
Janne Tielinen, Suomen museoliitto, siht.
Riitta Vanhatalo, Suomen kotiseutuliitto
Janne Vilkuna, Jyväskylän yliopisto/yliopistomuseo