Hae sivustolta
MUSEOIDEN KEHITTÄMINEN

Museoviikko

Vuoden 2018 Museoviikon teema on Verkostot esille. Viikko on osa Kulttuuriperinnön eurooppalaista teemavuotta. Kansainvälistä museopäivää vietetään Museoviikon keskellä 18.5.

Museoviikko on hyvä kanava alueelliseen yhteistyöhön muiden kulttuuritoimijoiden kanssa. Viikon tapahtumina voivat olla esimerkiksi näyttelyt, opastukset, kesänäyttelyiden avautumiset, luentotilaisuudet, esitelmät ja työpajat.

Vuoden 2018 Kansainvälisen museopäivän teema on Hyperconnected museums: New approaches, new publics. Kansainvälinen teema on myös Suomen Museoviikon pääteema tiivistettynä ytimekkäästi kahteen sanaan: Verkostot esille. Museoliitto kehottaa ottamaan kansainvälisen teeman mukaan ohjelmaan ja nostamaan esille erityisesti museoiden vaikuttavuutta ja verkostoja, uusia yleisöjä sekä uutta toimintaa.

Museoviikko on yksi Kulttuuriperinnön eurooppalaisen teemavuoden tapahtumia. Museoiden omatkin tapahtumat voi ilmoittaa teemavuoden tapahtumakalenteriin

Museoviikko.fi

Museoviikon tapahtumat ja meneillään olevat näyttelyt kootaan erilliseen Museoviikko.fi tapahtuma- ja näyttelykalenteriin.

Ilmoita tapahtumasi 4.5. mennessä.

Museoviikon tapahtumat ja ohjelmat päivitetään kalenteriin museot.fi-näyttelykalenterin tunnuksilla. Valitse päivitystyökalusta "lisää uusi tapahtuma", ilmoita tapahtuman päivämäärä ja ajankohta ja laita ruksi kohtaan "osa museoviikon ohjelmaa" ja tallenna.

Museoviikon Facebook-tapahtuma

Museoviikon Facebook-tapahtumaan museot voivat päivittää tapahtumiaan ja uutisiaan.

Museoviikon juliste ja banneri

Museoviikon banneria voi vapaasti hyödyntää museoiden omassa verkkomarkkinoinnissa ja tulostaa julistetta levitettäväksi.

Mediatiedotus

Museoliitto tiedottaa kootusti medialle Museoviikon tapahtumista toukokuun alussa.

Infopaketteja

Museoille suunnattuun Kansainvälistä museopäivää koskevaan infopakettiin voi tutustua täällä.Siirry sivun alkuun

Kulttuuriperinnön eurooppalaiseen teemavuoteen voi perehtyä täällä.

Museoviikon tapahtumat