Hae sivustolta
MUSEOIDEN KEHITTÄMINEN

Tarinat peliin

Suomen museoliitto toteuttaa hankkeen nimeltään Tarinat peliin – toimintamalli museosisältöjen tarinallistamiseen, tuotteistamiseen ja yhteistyöhön. Yhteistyökumppanina hankkeessa on  Kajaanin ammattikorkeakoulu, joka tuo hankkeeseen pelialan osaamista. Hanke kestää vuoden 2018 loppuun saakka, ja sen rahoitus tulee Luovaa osaamista -ESR-ohjelmasta. Rahoituksen on myöntänyt Hämeen ELY-keskus.

Tulevat tapahtumat

12.12.2018 Museot pelissä – Museums at Play
Joulukuussa järjestettävä Tarinat peliin -hankkeen päätösseminaari kokoaa yhteen hankkeen tuloksia ja vie kohti tulevaa. Täältä tapahtuman sivulle.

Uutisia

14.11.2018
Museo Game Jamissa tehtiin historiaa
Suomen ensimmäinen täysin museoihin keskittyvä game jam järjestettiin 7.–8.11. Tampereen Museokeskus Vapriikissa. Tuloksena oli kahdeksan museoiden aineistoihin pohjautuvaa peliä. Lue lisää

6.11.2018
Marraskuun kuukausikirjeemme on julkaistu
Pilottipelimme ovat kokeneet kuluneen kuukauden aikana lisää muutoksia. Lue täältä, mitä kaikkea on tapahtunut.

1.11.2018
Ilmoittaudu nyt: Museot pelissä – Museums at Play 12.12.2018
Puheenvuoroja peleistä ja tarinoista ja hankkeen tuloksista. Ilmoittautuminen on nyt käynnissä.

Katso vanhemmat uutiset arkistosta.

Hankkeen esittelyvideo

Sosiaalinen media

Tarinat peliin -hanke löytyy myös Facebookista. Sosiaalisessa mediassa viestiessä kannattaa käyttää hashtagia #tarinatpeliin. Hankkeesta kirjoitetaan lisäksi Suomen museoliiton P.S.-blogissa, joten seuraathan blogiakin.

Projektipäällikkö, koulutussuunnittelija
Pauliina Kinanen