Hae sivustolta
MUSEOIDEN KEHITTÄMINEN

Tarinat peliin

Suomen museoliitto toteuttaa hankkeen nimeltään Tarinat peliin – toimintamalli museosisältöjen tarinallistamiseen, tuotteistamiseen ja yhteistyöhön. Yhteistyökumppanina hankkeessa on  Kajaanin ammattikorkeakoulu, joka tuo hankkeeseen pelialan osaamista. Hanke kestää vuoden 2018 loppuun saakka, ja sen rahoitus tulee Luovaa osaamista -ESR-ohjelmasta. Rahoituksen on myöntänyt Hämeen ELY-keskus.

Tulevat tapahtumat

7.–8.11.2018 Museo Game Jam
Vihdoinkin! Suomen ensimmäinen täysin museoihin keskittyvä game jam on täällä. Marraskuussa museoammattilaiset ja pelintekijät pääsevät tekemään pelejä yhdessä Vapriikissa.

12.12.2018 Hankkeen päätösseminaari
Save the date! Joulukuussa järjestettävä Tarinat peliin -hankkeen päätösseminaari kokoaa yhteen hankkeen tuloksia. Täältä tapahtuman sivulle.

Uutisia

21.9.2018
Muistathan vastata kyselyihimme 30.9. mennessä!

Tarinat peliin selvittää kahdella kyselyllä museoiden ja pelialan yritysten kiinnostusta yhteistyötä kohtaan.

Kysely pelialalle täällä.
Kysely museoille täällä.

7.9.2018
Syyskuun kuukausikirjeemme on julkaistu
Kaikki pilottimuseoidemme pelit ovat edenneet testausvaiheeseen. Lue täältä tuoreimmat kuulumisemme.

Katso vanhemmat uutiset arkistosta.

Hankkeen esittelyvideo

Sosiaalinen media

Tarinat peliin -hanke löytyy myös Facebookista. Sosiaalisessa mediassa viestiessä kannattaa käyttää hashtagia #tarinatpeliin. Hankkeesta kirjoitetaan lisäksi Suomen museoliiton P.S.-blogissa, joten seuraathan blogiakin.

Projektipäällikkö, koulutussuunnittelija
Pauliina Kinanen