• Blogger

MUSEOIDEN KEHITTÄMINEN

Reittien ja oppaiden lisääminen seinatonmuseo.fi-sivustolle

Seinätön museo -palvelun reitit ja oppaat on mahdollista lisätä palvelun uudistetulle koontisivustolle www.seinatonmuseo.fi. Sivuston kautta reittejä ja oppaita voi selata sekä hakea mm. paikkakunnan ja teemojen mukaan. Koontisivusto on responsiivinen ja se toimii palvelun lailla mobiililaitteilla ja tabletilla.

Reittien ja oppaiden lisääminen

Reitit ja oppaat lisätään koontisivustolle näyttelykalenterin päivitystyökalun avulla. Työkalun valikkoon on lisätty uutena ominaisuutena Seinätön museo -lomake, jolla mobiilioppaat ja -reitit talletetaan.

Lomakkeeseen täytetään seuraavat tiedot:

1. Oppaan tai reitin nimi
2. Reitin tai oppaan verkko-osoite kokonaisuudessaan (eli http://www.tarinasoitin.fi/…)
3. Sisällön kuvaus (max. 250 merkkiä)
4. Kuva (suositeltavaa)
5. Kategoria(t), johon opas lukeutuu

Näyttelykalenterin päivitystyökaluun kirjaudutaan oheisen linkin kautta: https://museot.fi/nayttelykalenteri/login/. Mikäli näyttelykalenterin käyttäjätunnus ja salasana ei ole tiedossa, voi niitä tiedustella:

Janne Tielinen
Projektisuunnittelija
janne.tielinen(a)museoliitto.fi
+358 44 430 0706

Suomen museoliitto ja Momeo Oy ovat tehneet Seinätön museo yhteistyötä vuodesta 2014 alkaen. Sopimusmuseoiden määrä on ylittänyt 50 museon rajan, joten vanha koontisivusto (tarinasoitin.fi/seinaton) ei enää sellaisenaan palvele reittien määrän kasvua. Uudistuksen tavoitteena on tarjota kaikki Seinätön museo -palvelun sisällöt kävijöille ja palvelusta kiinnostuneille selkeässä paketissa. Koontisivusto tukee myös Suomen museoliiton toteuttamaa Seinätön museo -palvelun markkinointia.