Hae sivustolta
MUSEOIDEN KEHITTÄMINEN

Opi museossa -viikko 2.-5.10

Koululaisten ja opiskelijoiden Mennään museoon -viikko muuttuu Opi museossa -viikoksi. Viikkoa vietetään 10. kertaa museoissa eri puolilla Suomea 2.–5.10.2018. Teemaviikolla on uusi graafinen ilme, jota museot voivat vapaasti hyödyntää.

Opi museossa -viikon tavoitteena on tutustuttaa koululaiset, opiskelijat sekä opettajat museoon oppimispaikkana. Viikon sisällöissä ja viestinnässä nostetaan esille Euroopan kulttuuriperintövuotta.

Viikon aikana koululaisille ja opiskelijoille suunnattua ohjelmaa järjestetään kymmenissä museossa ja useisiin museoihin on vapaa pääsy. Myös museot voivat jalkautua kouluihin ja tuottaa erilaisen oppitunnin tai päivän museosisältöjen parissa.

Viikon ohjelmaa suunnitellessa kannattaa tutustua sivuun Vinkkejä Opi museossa -viikon viettoon.

Ilmoittautuminen Opi museossa -viikolle

Opi museossa -viikolle ilmoittaudutaan Museot.fi-sivuston näyttelykalenterin päivitystunnuksilla samalla tavalla kuin Museoviikolle. Valitse kohta "uusi tapahtuma", täytä tiedot ja laita rasti kohtaan "Opi museossa". Jos olet unohtanut Näyttelykalenterin käyttäjätunnuksen tai salasanan, uudet tunnukset voi pyytää Eeva-Liisa Taivassalolta.

Museoiden ohjelmat päivittyvät Opi museossa -tapahtumakalenteriin

Ilmoita tapahtumat 23.9. mennessä

Museoliitto tiedottaa medialle Opi museossa -viikon tapahtumista noin viikkoa ennen tapahtuman alkua. Kannattaa siis ilmoittaa tapahtumat kalenteriin 23.9.2018 mennessä. Nostamme tapahtumia myös sosiaalisessa mediassa.

Kannattaa nostaa ohjelmaa myös sosiaalisessa mediassa #opimuseossa

Tulosta juliste seinälle tai laita banneri verkkoon

Tästä alta löydätte Opi museossa -viikon uuden graafisen ilmeen, jota voi hyödyntää tapahtumajulisteena, verkkobannerina ja sosiaalisen median kuvana. Ilmeen on tehnyt Julia Tavast.

projektisuunnittelija Eeva-Liisa Taivassalo
eeva-liisa.taivassalo(a)museoliitto.fi