• Blogger

MUSEOIDEN KEHITTÄMINEN

Kuinka Seinätön museo -palvelun koulutuksia tulisi kehittää?

Seinätön museo 2.0. -palvelu on Suomen museoliiton ja Momeo Oy:n yhteistyössä kehittämä alusta museoille mobiilioppaiden ja -reittien valmistamiseen ja julkaisemiseen.

Suomen museoliitto järjestää vuosittain 4–5 koulutustilaisuutta, joissa tutustutaan erityisesti mobiilioppaiden perusteisiin. Tämän rinnalle suunnittelemme jatkokoulutusta, johon toivoisimme ideoita ja ajatuksia palvelua jo käyttäviltä museoilta.

Kerro, mistä asioista haluaisit lisätietoa jatkokoulutuksissa.

- Onko oppaissanne jotain, mitä haluaisitte muuttaa?
- Miten haluaisitte "tuunata" reittejänne?
- Palvelisiko esimerkiksi yhden esimerkkireitin/oppaan läpikäyminen myös oman reitin/oppaan kehittämistä?

Voit lähettää meille ideoita ja kommentteja alla olevan lomakkeen avulla anonyymisti. Viestisi päivittyy nähtäväksi tälle sivustolle.

Lisätietoja: Janne Tielinen, janne.tielinen(a)museoliitto tai 044 4300 706.

Marina

Hei! Haluaisin selkeämmät esimerkit siitä, miten reittikokonaisuudet/oppaat kannattaa kehitellä. Minkä tasoinen on minkäkin tyyppinen ratkaisu, eli millainen kokonaisuus kannattaa rakentaa jos on tämän tai tuon tyyppisiä kohteita tai reittejä. Mikä on pääsivu, jolla on oma osoite. Lisäksi olisin kiinnostunut panoraamakuvatuesta ja areena- tai wiki-tyyppisestä finna-linkitysmahdollisuudesta.