• Blogger

MUSEOIDEN KEHITTÄMINEN

Asiakkaaksi

Kookos-kokoelmahallinnan asiakkaaksi pääset seuraavalla tavalla:

1. Ota ensin suoraan yhteyttä Kookos-tiimiin joko puhelimitse tai sähköpostitse. Uusista asiakkuuksista tiimissämme vastaa koordinaattori Sampsa Heinonen (sampsa.heinonen(a)museoliitto.fi, puh. 044 976 2404).
  2. Yhteydenoton jälkeen sovimme miten jatkamme teidän kanssanne eteenpäin. Voitte halutessanne tulla tutustumaan Kookos-kokoelmahallintaan tarkemmin tänne Helsinkiin Suomen museoliiton toimistolle sovittuna ajankohtana tai voimme sopia esittelyn myös tarvittaessa teidän toimitiloihinne. Palvelukokonaisuuden esittelyyn kuuluu MuseumPlusRIA-kokoelmahallintajärjestelmäesittelyn ohella muiden palveluiden esittely (aineistojen siirto, palvelinratkaisu, helpdesk, koulutukset ym.). Esittelyn yhteydessä voimme yhdessä jo alkaa suunnitella teidän organisaatioonne sopivaa palvelukokonaisuutta (lisenssitarve, tallennustila, mahdollinen aineistojen siirto vanhasta kokoelmahallintajärjestelmästä jne.).
  3. Valitun palvelukokonaisuuden haarukoinnin jälkeen jätä tarjouspyyntö Kookos-kokoelmahallintaan halutusta palvelukokonaisuudesta. Tarjouspyynnön laatimiseen saat tarvittavat ohjeet Kookos-kokoelmahallinnasta.
  4. Kookos-kokoelmahallinta laatii tarjouksen asiakkaalle tarjouspyynnön perusteella. Tarjouspyynnön jättämisestä lukien teidän tulee varata vähintään kuukausi aikaa tarjouksen laatimiseen, jos tarjouspyyntöön sisältyy uuteen järjestelmään migroitavia aineistoja. Jos tarjouspyyntöön ei sisälly uuteen järjestelmään migroitavia aineistoja, tarjous voidaan toimittaa asiakkaalle noin kahdessa - kolmessa viikossa.
  5. Kun asiakas on hyväksynyt tarjouksen, Kookos-kokoelmahallinta / Suomen museoliitto allekirjoittaa asiakkaan kanssa sopimuksen käyttöönottoprojektista. Tämän jälkeen olemme valmiit aloittamaan yhteisen Kookos-käyttöönottoprojektin. Käyttöönottoprojektin aikataulu ja sen vaatimat resurssit käydään läpi yhdessä asiakkaan kanssa.
  6. Käyttöönottoprojekti toteutetaan asiakkaan kanssa sovitusti vaiheistettuna (mahdollinen aineistomigraatio, järjestelmän konfigurointi asiakkaan käyttöön, koulutukset).
  7. Käyttöönottoprojektin jälkeen Kookos-kokoelmahallinta on sopimuksen mukaisesti asiakkaan käytössä.