MUSEOIDEN KEHITTÄMINEN

Rosan koodi

Museoissa etsitään Rosan koodia 4.10.2016 - 31.1.2017. Yle koordinoi yhteistyössä Museoliiton kanssa museoille räätälöityjä Rosan koodi -tehtäviä.

Rosan koodi -pelin tavoitteena on innostaa lapsia ohjelmoinnin maailmaan ja helpottaa kasvattajien haasteita kouluissa, harrastuskerhoissa ja kotona. Osallistuminen vaatii vain pienen satsauksen eli koodiarvoituksen kätkemisen museon tiloihin. Koodeja kätketään yli 90 museoon ja luontokeskukseen eri puolilla Suomea.

Mukaan voi ilmoittautua edelleen. Täytäthän kuitenkin ilmoittautumislomakkeen osoitteessa: https://www.lyyti.fi/reg/R05AN_K00D1_projektin_ilmoittautumislomake_2766
Ilmoittautumistietoja tarvitaan projektin koordinointia varten.

Alle on koottu ohjeet, joiden pohjalta museot ja luontokeskukset voivat tehdä omat vihjeet ja kätkeä koodin sopivaan paikkaan.

Kaikki aineistot on koottu yhteiseen GoogleDrive-kansioon, joka avautuu tästä linkistä: https://drive.google.com/drive/folders/0ByXySm7e24SGOFZXRXhJRzdUOVk?usp=sharing

HUOM! Aloita tiedostosta ”1. LUE MINUT (museot ja luontokeskukset)”. Sieltä löytyy tarkemmat toimintaohjeet. Materiaalipaketti on tarkoitettu museoiden ja luontokeskusten käyttöön ja se koostuu kuva- ja PSD-tiedostoista, jotka on tarkoitettu itse tulostettaviksi.

Mikäli kuvien kanssa tarvitaan apua, autamme mahdollisuuksien mukaan. Voimme lähettää muokatun kuvan tai tulostetun julisteen. Ota yhteyttä r05an.k00d1(a)yle.fi ja selvitämme, miten voimme auttaa. Koska projektissa on mukana monia kirjastoja, museoita, luontokeskuksia ja kouluja, toivomme ettei apua pyydetä kuin todellisessa tarpeessa.

Yleiskäyttöistä materiaalia Rosan koodista esimerkiksi markkinointitarkoituksiin voi ladata Google Drive -kansiosta: https://goo.gl/WcmUFW

Kysymyksiin vastaavat:
Tuottaja Wesa Aapro, 040-8682684, wesa.aapro(a)yle.fi
Toimitussihteeri Mari Keinänen, 0400-129536, mari.keinanen(a)yle.fi

Lisätietoa ja keskustelua tarjoaa myös kasvattajille tarkoitettu suljettu Facebook -ryhmä: https://www.facebook.com/groups/1083816304990662/