• Blogger

JÄSENILLE

Liittyminen Museokortti-kohteeksi

Tahtooko museonne liittyä Museokortti-kohteeksi?

Hienoa, että Museokortti kiinnostaa! Mikäli olette kiinnostuneet liittymään Museokortti-kohteiden iloiseen joukkoon, ennen yhteydenottoa on hyvä tutustua Museokortti-järjestelmän yleisiin sopimusehtoihin. Nykyiset sopimusehdot löytyvät sivun alalaidasta.

Sopimusehtoihin tutustumisen jälkeen voitte olla yhteydessä Museokortin museokoordinaattoriin, joka ohjeistaa hakuprosessissa eteenpäin. Hakemus menee ensin Museokortin hallituksen kokoukseen käsiteltäväksi, minkä jälkeen hyväksytyt kohteet lisätään Museokortin määrittämän aikataulun mukaan tekniseen järjestelmään ja kohteiden kanssa sovitaan koulutuksesta ja liittymisajankohdasta. Otathan yhteyttä ajoissa, sillä liittymisprosessi vie useita kuukausia. Museokorttiin liittyvällä museolla tulee olla vakaa langaton wifi-verkkoyhteys lipunmyynnissä. Jokaisesta Museokortti-kohteesta tulee voida ostaa Museokortti.

Kortin lukulaitteet, markkinointimateriaalit ja Museokorttiin liittyvä aloituskoulutus ovat Suomen museoliiton jäsenille maksuttomia. Muille liittyminen maksaa kertakustannuksena 400 euroa + alv. Mikäli museo haluaa liittyä järjestelmään nopeutetulla aikataululla, on kertamaksu 2000 euroa + alv.

Suomen museoliiton jäsenyydestä lisää: http://www.museoliitto.fi/suomenmuseoliitto/jasenisto

HUOM. Museokortin sopimusehtoja uudistetaan vuoden 2018 aikana. Sopimusehtojen uuteen luonnokseen voit tutustua sivun alalaidan linkin kautta, tiedoston nimessä LUONNOS tai UTKAST. Lopullinen versio julkistetaan näillä sivuilla 1.9.2018. Uudet sopimusehdot tulevat tämän jälkeen voimaan 1.1.2019. Lisätietoja uusista sopimusehdoista saa Kimmo Levältä, 040 166 2816, kimmo.leva@museoliitto.fi.

Lisätietoja liittymisestä:
Elina Makkonen